Frågor & Svar

Frågor & Svar

Du kanske har en fråga till oss som vi redan har svarat på, och som är en återkommande fråga vi får dagligen. Se om du hittar din fråga, annars är du varmt välkommen att kontakta vår trevliga kundtjänst.

Måste jag ha ett fast städschema?

Nej, du kan kontakta oss när helst du vill – men för att få en kontinuitet i städningen rekommenderar vi ett fast schema. Det är då lättare för oss att se till att du får samma städteam som städar hos dig varje gång för din hemstädning. Du får då ett team som känner till ditt hem och vet hur du vill ha det.

Vad flyttar vi inte?

Brandfarligt innehåll
Levande djur

Behöver jag skaffa flyttkartonger?

Om du inte har flyttkartonger får du låna flyttkartonger av oss under flytten. Behöver du kartonger under en längre tid så säljer vi också flyttkartonger

Hur fungerar rut-avdraget?

RUT-avdraget innebär att du kan få 50% avdrag på arbetskostnaden för flytten. Avdraget görs direkt på fakturan och du behöver inte göra något, utan vi ordnar allt.
Länk till skatteverkets sida om RUT-avdrag

Hur fungerar en flyttstädning?

Vi är experter på flyttstädning. Kontakta vår trevliga kundtjänst så tidigt som möjligt så att vi kan boka in den städtid som passar in bäst i er flyttplanering. I samband med bokningen kommer vi även överens om det praktiska kring överlämningen av din nyckel. Vi lämnar även garanti på vårt arbete.

I vilka städer kan ni hjälpa till med flyttstädning?

Vi erbjuder flyttstädning i de flesta städer i Sverige. Kontakta kundtjänst för mer information om just din hemstad.

Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?

Om du mot förmodan inte är nöjd med vårt arbete kommer vi självklart tillbaka och åtgärdar det du inte är nöjd med. Kom ihåg att anmäla din reklamation senast sju dagar efter utfört arbete.

Ska vi vara hemma första städningen för att gå igenom städinstruktionen och besvara eventuella frågor under städningen?

Under hemstädsmötet går vi igenom alla viktiga frågor och sammanställer en städinstruktion utifrån era behov och önskemål. När sedan våra medarbetare kommer och städar hos er är dem redan vid första städtillfället informerade om detta och redo att börja städa direkt.

Vad händer om jag avbokar en hemstädning?

Givetvis har du möjlighet att boka av ett städtillfälle. Om du gör det senast sju dagar i förväg får du de avbokade timmarna tillgodo. Dessa kan du använda längre fram för ett extra städtillfälle eller till ett urval av våra övriga tjänster som exempelvis fönsterputsning, storstädning eller trädgårdstjänster.

Med hur lång framförhållning behöver jag boka flyttstädning eller flytthjälp i Stockholm?

Om du vill ha en tid runt månadsskiftet så rekommenderar vi att du bokar din flytthjälp och flyttstädning minst en vecka i förväg. Annars räcker det med några dagar innan. Självklart kan du alltid ringa till oss i sista minuten och höra om vi har tider över.

Vad är viktigt att tänka på inför en flyttstädning?

Viktigt att tänka på inför en flyttstädning är att bostaden ska stå tom, kyl och frys ska stängas av kvällen innan (lägg en handduk under). Om du har bokat en flyttstädning efter kl. 16.00 så är det viktigt att meddela oss om du inte lämnar några lampor kvar. Du bör även meddela om du tänker lämna kvar något som inte tillhör lägenheten och som INTE skall slängas. Har du fönster som är svåråtkomliga eller svåra att öppna (p.g.a. ålder) så vill vi att du meddelar oss detta.

Hur överlämnar jag nycklar inför flyttstädningen eller flytthjälpen?

Det finns flera olika möjligheter för att vår personal ska kunna komma och flyttstäda eller flytta åt dig. Du kan till exempel se till att någon är på plats vid den angivna tiden för att öppna upp åt personalen. Har du inte möjlighet till detta så kan du komma in med nycklar till vårt kontor eller lämna nycklar med bud.

Hur lång tid tar flyttstädningen?

Då vi utför flera flyttstädningar per dag så kan vi inte säga exakt hur lång tid en flyttstädning tar. Däremot får du veta på ett ungefär hur lång tid flyttstädningen tar när du gör din bokning och det kan sedan avvika med +-1 timme.

Ingår städmaterial vid flyttstädning hos er?

Vi tar med oss all nödvändig städutrustning som behövs för att flyttstäda.

Går det att boka flyttstädning även om bostaden inte står tom?

Har du inför din flyttstädning inte hunnit tömma bostaden av olika orsaker så bör du meddela oss detta senast 24 timmar innan. Flyttstädningen kommer utföras som vanligt med undantag från de områden som är möblerade. Där kommer det endast att rengöras runt möblerna. Vill du ha vissa möbler flyttade eller rengjorda så kan du boka in det som tilläggstjänst. Givetvis kan du även anlita oss för flytthjälp och vi sköter då hela flytten åt dig.

Instagram

Ni har väl inte missat våra dagliga uppdateringar?
Flera gånger om dagen publiceras nya spännande bilder från våra uppdrag.

Johar flytt & städ

Duvhöksgränd 7
745 60 Enköping

Maila oss: info@johar.se
Ringa oss: 073 555 3717

”Godkänd för F-skatt”

Tjänster

Följ oss